apacepv.org

  • Augmenta la mida de la font
  • Mida de la font per defecte
  • Disminueix la mida de la font
Home Economia Noticies "Emprenedors i iniciativa empresarial" nova optativa per al segon cicle d'ESO (3r i 4t)

"Emprenedors i iniciativa empresarial" nova optativa per al segon cicle d'ESO (3r i 4t)

Correu electrònic Imprimeix

La Conselleria d'Educació té damunt la taula un esborrany per a modificar l'ordre anterior que regulava les optatives d'ESO. En aquest doment s'inclouen com a optatives d'oferta obligada Orientació i iniciació professional (OIP) al tercer curs (ja estava inclòs a la normativa anterior), i les optatives d'oferta general són; Sector turístic a la CV (que ja estava inclòs) i Emprenedors i iniciativa empresarial a tercer d'ESO. Aquesta darrera optativa, també està inclosa en l'oferta de quart d'ESO.
Recordem que l'optativa de tercer d'ESO té una càrrega horària de dues hores setmanals i la de quart d'ESO suposa una hora setmanal.
Si aquesta normativa s'aprova, pot solucionar, lleugerament, el greu problema de falta d'hores que té el professorat de l'especialitat d'Economia. Encara quedarà pendent lluitar per a que les matèries d'economia i empresa s'oferten com assignatures troncals a l'ESO i que també siguen presents com a matèries obligatòries per a totes les modalitats de batxillerat.

Document: Esborrany ordre optatives ESO

Reproduïm, per tant, la part del document de major interès.


"Les noves demandes i interessos que han sorgit entre l'alumnat i les seues famílies, així com l'adaptació de la formació de l'alumnat i del marc normatiu vigent a les noves exigències i característiques de les proves d'accés a la universitat i l'Espai Europeu d'Educació Superior aconsellen l'ampliació de les matèries optatives de l'etapa. A este efecte, es requerix l'addició de noves matèries optatives al catàleg ja existent amb la finalitat que els centres docents puguen complementar l'oferta formativa a través de les dites matèries, en funció de les seues possibilitats organitzatives i dels seus recursos disponibles per a atendre adequadament les necessitats i interessos del seu alumnat.

Per tot això, facultat per la disposició final primera del Decret 112/2007, de 20 de juliol, del Consell, pel que s'establix el currículum de l'educació secundària obligatòria en la Comunitat Valenciana i, en virtut de les competències que m'atribuïx l'apartat e) de l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell

 

ORDENE

Article 2. Oferta

L'article 3 de l'Orde de 27 de maig del 2008, de la Conselleria d'Educació, tindrà la redacció següent:

“L'oferta de matèries optatives que els centres docents proposen al seu alumnat s'ajustarà al catàleg següent:
Matèries optatives d'oferta obligada. Tots els centres docents inclouran en la seua oferta de matèries optatives:
Segona llengua estrangera i Informàtica, en tots els cursos de primer a tercer, Optativa instrumental: Taller de llengua: Castellano; Taller de llengua: Valencià; i Taller de matemàtiques, en primer i segon curs, Cultura clàssica i Orientació i iniciació professional, en tercer curs, Treball monogràfic d'investigació i Anglés pràctic, en Quart curs.

Matèries optatives d'oferta general. Els centres docents podran augmentar l'oferta de matèries optatives en funció de les seues possibilitats organitzatives i dels seus recursos disponibles per a atendre adequadament les necessitats i interessos del seu alumnat, incorporant a la seua oferta alguna de les matèries optatives següents:

En primer curs: Taller de música, Comunicació audiovisual i Anglés pràctic.

En segon curs: Taller de disseny, Taller de Tecnologies i Anglés pràctic.

En tercer curs: Dramatització/teatre, Educació mediambiental, Taller del geògraf i de l'historiador, Laboratori de biologia i geologia, Laboratori de física i química, Optativa instrumental (Taller de matemàtiques, Taller de llengua castellana, Taller de valencià), Anglés pràctic, Sector turístic en la Comunitat Valenciana, Ampliació de geografia i història d'Espanya, Emprenedors i iniciativa empresarial i Llengua i cultura xinesa

En Quart curs: Ampliació de geografia i història d'Espanya, Emprenedors i iniciativa empresarial i Llengua i cultura xinesa

Matèries optatives de disseny propi. Els centres docents podran sol·licitar, a més, l'autorització per a impartir en tercer curs matèries optatives d'iniciació professional vinculades a les ensenyances de formació professional del centre o del seu entorn productiu. En tot cas, esta oferta estarà condicionada a les possibilitats organitzatives i a la disponibilitat de recursos del centre.”

Aquesta web us informarà, entre altres, de l'acord definitiu entre la conselleria i els sindicats, axí com de la publicació de la nova ordre de les optatives d'ESO.

Font: Anlovil (membre del fòrum d'aquesta web)

Darrera actualització de dilluns, 17 de maig de 2010 18:05  

Entitats col·laboradores

Bàner

Notícies flash